Friday, January 08, 2010

:: Settlekan mana yang mampu.. x gitu..::

Sebenarnya dari sehari ke sehari aku nak post entry ni..
Tp busynya susah nak cakap..
Da setara PM pulak gayanya.. eh.. sapa la aku nak dibandingkan ngn PM kan.. ceh..

xmasuk akal..

Tengah semangat nak post entry baru,ada je halangan..

Ok , minggu lepas.. (semua story berkurun lama kan.. xde la yang semalam ke, td ke...)
aku gi Nilai.. cari langsir, carpet, cadar n cenderamata..
Aku sampai sana pagi.. dalam kol 10 macam tu..
Xsangka pulak mak aku pon datang dr Tg Malim..
Aku lagi la suka..

Untuk Cadar, langsir n kain pasang utk family aku, semua aku borong kat 1 kedai je..
Senang nak dapat kurang.. .

1st aku cari langsir dulu..Sbb aku rasa ni yang penting.. nak anta pada tukang jahit tentu amik masa..nak nye bulan 6 ramai yg kawen.. Kakak angkat aku akan jahitkan.. Syoknya, bila dia ckp dia nak jahitkan utk aku.. So.. cari cepat, blh settle cepat..

Langsir da tentu colour orange.. Ikut theme la kan..

Cadar , aku decide amik putih.. Mujur kat kedai ni ada jual Cadar jugak.. senang cerita..
Memang masa 1st masuk kedai ni, aku da berkenan kat 1 jenis cadar nih.. tp bile belek harga, mmg jauh sgt dr budget aku.. En Ajid cakap.. xper cari yg lain dulu.. mana tau ada yg boleh di CUT cost.. Tp last dapat ambik jugak sbb budget langsir banyak berlebih..

Budak2 ni mmg amik kesempatan btol.. tah bile masanya dorg ni dok sebelah aku..

Lepas tu kami cari kain pasang utk adik beradik aku pakai masa majlis nnt.. Susah sangat nak dapatkan kain warna orange.. Last pekerja kat situ bgtau, ada kain baru sampai warna orange.. Menggila akak aku tengok.. last dorg berkenan yang nih..

Tuan punye kedai smpai bergaduh ngn wife dia sbb dia bagi harga rendah sgt..



kitorg kena pangkah sbb pakai baju sama color.. ape kes..



ha.. ni la kain ela n langsir yang aku bli.. orange kan...

kena dok jauh, sebab takut apek salah potong kain..


lain macam je sengih pak cik nih..

Lepas settlekan semua cadar , langsir, kain ela semua nih, aku cari cenderamata utk tetamu.. Aku beli cawan.. Untuk pihak lelaki, dan kawan2 aku budget 300 biji.. kawan2 aku, kawan en ajid kena kira sebab majlis kami sekali je..

gambar tak da orang snap la..

Last kami pergi kedai carpet...
Cari carpet orange jugak..

2 beranak ni aku tak ley kata apa dah.. ayah dia da mcm terpaksa pulak..
thaqif minta bapak dia posing mcm dia.. ko tgk.. kalah playboy tau..

akhirnya carpet bulu2 jadi milik aku jugak..
aku kalo kena tido atas ni pon orite jerk..

Untuk bilik dan langsir umah da selesai.. next month nak bayar deposit apa yang patut.. mau jumpa mak cik aku untuk bincang pasal pelamin dan baju segala..

Bila tengok list, aku rasa mau pengsan sebab benda yang lebih penting tp aku masih xbuat lagi..

Aku masih tak pergi kursus kawen lagi...grrrrrr...

16 comments:

  1. awak xleh kawinnn!!!sbb xde sijil kursus kawen..hehehe

    ReplyDelete
  2. haha.. tu la diah.. abisla ieja xley kawen...

    ReplyDelete
  3. warghh ieja..dah start... chayok!

    ReplyDelete
  4. fara.. majlisnya pon xlama mana lagi..takut ni fara.. :)

    ReplyDelete
  5. leh sy ikut gi kursus kawin jgak..erm,tpi kite nak kawin lambt lagi..hehe,

    ReplyDelete
  6. ala xpe cik anie.. sijil tu boley guna smpai bila2 rasanya..hee

    ReplyDelete
  7. ekekek nak kawen skang cam2 kena ada kan...
    kipidap babe.

    ReplyDelete
  8. bila comel jadi comot: memang pon.. xper la bersusah2 dahulu kan..

    ReplyDelete
  9. syabas kak eija,akhirnya..betul kak eija...settle mane terdaya!

    ReplyDelete
  10. wah.. tahniah.. persiapan yer.. tahniah2..

    ReplyDelete
  11. nurul: thanks.. buat 1 1 dulu..

    ungu violet: thnak awak..

    ReplyDelete
  12. SI pacat tu.. apesal muka cam terpaksa ikut ko je.. mak kecik.. hahahaha... x bley blah dow..

    lelaki misteri..

    ReplyDelete
  13. haahahaa....karpet tu aku berkenan..!! lariiiikkkss..!!

    ReplyDelete
  14. lelaki misteri , ajid tu bukan muka terpaksa la .. maybe tgh kira budget agaknya tu.. haha


    honeybee: kalo da berkenan, kena la cari 1 kan..

    ReplyDelete
  15. hai...nk tau lh...how much eh karpet bulu2 tu?sy mmg berkenan karpet tu...tp x g survey lg hrge die...hu3

    ReplyDelete
  16. mrs engineer: awak , saya xigt tp rasanya around 250..

    ReplyDelete

apa kata kamu