Friday, January 04, 2013

Buat sebab anak


Sebelum tu,  nak ucapkan selamat tahun baru 2013.
Semoga kehidupan kita bertambah lancar ,  diberikan kesihatan yang baik  pada tahun ni..
aminn..

ok, berbalik pada topik.. Esok Danish genap 1 tahun 6 bulan. Dan feberet dia sekarang 
adalah kek.. maka, sebagai mak yang rajin ( lah sangat.. hehe), saya ambil keputusan buat kek sendiri.. Bukan ape, kalo kek beli ni kang ada yang lebih manis.. budak tu bukan tau ape , main taram je, janji kek..hehe

Jadi, bila buat sendri, sukatan gula, saya kurangkan.. hehe.. manis2 buah je.. xterlalu manis.. mak paknye kalo nak manis, kena la cicah ngn air teh or air sirap.. memang sedap.. hehehe.

Setakat ni, baru 3 kali buat.. alhamdulillah danish ok je..
kek butter memang feveret dia..
bila makan tu smbil kecik2 mata ckp " dap bu dap.. ( sedap bu sedap..)"
kembang maknye, rasa hari2 nak buat kek.. ahhaha...
Yela budak kecik kan mana tau menipu.. hehe (orang tua2 kata lah.. kehkehkeh)


Pavlova ni pon "maringue" nye xmanis sgt sbb whipping cream tu da manis..
Danish xbrape layan.. dia layan buah kiwi jerk.. yang bawah tu mak ngn ayah dia sapu licin.. haha

 ni peveret anak bujang tu, saya selalu buat macam ni, guna resepi sama, cuma tukor colour je.. hehee..

Hari tu , penah sekali saya buat warna bendera germany. 
Danish tengok je " buuuuu,.. anntikkkk.. dappp " ( bu.. cantik..sedappp)
ah lemah gemalai jantung mak.. hahaha


anak bujang ni saje tau, pandai ambik hati mak.. hehe..


:)





5 comments:

  1. Replies
    1. acik ayu pon da jadi Danish da.. hehe :)
      simple2 tu boleh la..

      Delete
  2. Replies
    1. hi alin, insyaAllah nnt saya bagi resepi ye. :)

      Delete

apa kata kamu