Saturday, May 02, 2009

:: Shopping ::

Abis keje semalam aku kuar ngn en ajid n family die..
ikut plan kami nak kuar berdua jerk nak bli barang
utk dijadikan hantaran dr pihak en ajid..
tp semalam mak ayah die ikut sbb nak gi hospital..
siannye diorg...
paham2 la kan, kalo hari cuti midvalley tu mcm mana..

alhamdullillah , semalam da dpt settlekan separuh brg..

1st gi temankan kak yah(kak mr ajid) gi bli barang make up die..
settle-die bli brg makeup Chanel..
sempat ty aku nak ke x... aku menggeleng jer la..
(mahal giler.. sian mr ajid nnt..lgpon aku bukan guna makeup sgt pon..jd aku x bli)

lepas tu cari perfume pulak.. aku ngn mr ajid igt nak cr kat sogo..
tp abg ipar die suh cr kat ctu jugak..senang katanye skali harung jerk..
lgpun mak abah die xlarat nak jalan banyak..
lg 1 hal ssh nak dpt parking.. aku ikutkan jerk..
xkesah pon sebenarnye..akak n abg ipar die ok..
Kami masuk kedai The Perfume Shop..
Aku bukan ape ngn kedai ni..xberkenan sgt sbb aku xknl jenamanye..
dah la tu mahal2 pulak..
Aku igt nak bli escape tp xder..
at last aku bli perfume yg akak die slalu guna..
wangi sgt.. xigt jenama ape..
mr ajid pon same.. die da berkenan 1 set minyak wangi nih..
same aku xigt jugak ape jenamanya..
(huh apsal aku da kurang daya ingatan nih..)
settle da.. minyak wangi abg ipar n akak die yg sponsor.. habis dekat RM500
Aku pandang mr ajid..mr ajid pndang aku
(dlm hati terdetik ape da jadi nih)

Pastu cr kasut pulak.. xcari yg mahal2 pon..
janji xder yg lip lap2.. aku mmg xberkenan..
lama gak berjalan..last aku amik kasut tertutup..
jenama crocodile..dorg sumer ckp cantik..
tah la.. aku amik jerk..
adohai.. yg ni pon kakak die yg bayar..
( tolong la.. aku segan weh ) sian kat Mr Ajid nak bayar tp akak die xbg

Da abis bli barang tuh,
akak die suh cr handbag pulak..aku ckp elok2..
aku bli lain kali je..
aku mmg xnak bli..
mr ajid pon pesan kat aku..handbag nnt kita yg bli..
bukan ape.. dr dulu akak die byk sgt tolong kami..
xkan skang pon aku nak tunang guna akak die jugakkan...

(aku mmg xsmpai hati )

last kami bli handbag pulak..
setau aku kat sogo ader sale.. igt nak bli kat sogo jerk..
sudahnye mr ajid ckp..bli je skali seng... nnt akak blh trus bawak balik..
sudahnye aku cari la h/bag.. bli kat carlo rino..selesai..
dalam hati
(kat sogo mesti ader sale..tkt jugak kalo ada yang lebih cantik..ehehe)

time makan.. akak die ckp
"dulu ms akak tung akak xmerasa semua ni sbb kami dua2 tgh belajar, jadi kali nih akak nak adik akak rasa ape yg akak xdpt dulu.. rasa ape yg akak nak buat tp dulu akak xmampu "..
sedey sey aku.. xtau mcm mana perasaan aku time tu.. sedey, segan, takut..semua ada..
aku takut kalo akak die terasa..

pas mkn, family die nak gerak gi spital..time salam tuh aku sempat la minta maaf..
sian aku kat mak abah die.. mesti letih giler ikut kami...

lepas tu aku ngn mr ajid gi ssf jalan TAR pulak..
cr bunga.. waktu nak balik singgah sogo jap..
skali.... memang ada SALE la...
giler weh aku..
sebelum masuk mr ajid sempat pesan..
"kita masuk kejap je eh..igt barang2 semua da bli tau"
hee..sian die.. aku xbli ape pun sdhnye..sempat rembat handbag utk gi keje je..
ader sale 50%..hee..

conclusion: semalam adalah hari yg memenatkan bg aku..
selain tu aku rs gembira sbb utk barang hantaran semua da selesai..
lega banget....
pasni aku da blh cnsentrate kat mende lain lak.. :)

4 comments:

  1. wah,mcm artis..ade org sponsor..seronoknye...

    ReplyDelete
  2. bukan la mcm artis anie.. rezeki..ade og nak sponsor..
    alhamdulillah.. :)

    ReplyDelete
  3. membeli barang hantaran mmg akan membuat mata juling
    lagi2 lepas balik
    cek kaun duit dah habis
    pastu nangis
    tp bila belek brg2 tu sengih
    rasa tak sabar nak guna
    lupa jap duit dah habis
    isskkkk...tapi kamu best
    ada org taja...rezeki kan...
    alhamdullilah...
    org bagi, jgn tolak...ckp 'terima kasih;

    ReplyDelete
  4. ye la dayu..
    bli brg hantaran mmg xsedar..
    tau2 duit abis jerk..
    ni pon sib baik bli peringkat2..
    xder la terasa sgt..
    hee

    ReplyDelete

apa kata kamu