Friday, December 16, 2011

Jangan perlekehkan usaha orang lain




Saya tak peduli apa orang kata.. sebab..




Dari awal mengandung saya sudah berniat, saya hendak susukan anak saya..

Saya selalu berdoa agar Allah mudahkan jalan saya, banyak kan susu saya..

Dan sekarang Allah dah makbulkan.. Saya bersyukur sangat-sangat..

Cuma saya perlu usaha.. kalau hanya cakap tapi kalau tak buat tak boleh jugakkan.



Dan inilah usaha saya sekarang..

Mengepam tak kira masa, tak kira tempat.

Saya tak ambil kesah kesana kemari usung beg pam..

Saya tak ambil peduli orang kata saya pembekal susu..

Saya pekakkan telinga bila ada yang perlekehkan usaha saya..

Saya dengar je bila ada yang pandang rendah pada susu ibu..

Saya tak pernah balas bila ada yang bersuara " lama mana sangat nak bagi anak susu badan ? "

Semua saya diamkan.. tidak sesekali saya akan balas.. sedangkan saya tau, kata-kata macam ini lah yang mengguris hati seorang ibu..

sebab saya yakin satu hari nanti, mereka akan senyap..




Saya suka dengan apa yang saya buat sekarang..


Hasil perahan 5.30 pagi tadi.


Saya akui kadang-kadang saya rasa down sangat-sangat.. dan saya percaya semua ibu-ibu pun akan rasa benda yang sama bila usaha kita dipandang rendah. betul tak?

No comments:

Post a Comment

apa kata kamu